Κυριακή 4 Μαρτίου 2018

Γράμμα προς τον Pathfinder

1. Το Γράμμα  ( 27/2/2018 )


Διάβασα ότι η υπηρεσία των blogs πρόκειται να κλείσει τον Απρίλιο. Λυπάμαι για αυτό, θα ήθελα να σας ζητήσω να το ξανασκεφτείτε. Θα ήταν  ωραίο να παραμείνει ζωντανή η Ελληνική αυτή πλατφόρμα. Υπάρχουν αρκετοί που τη χρησιμοποιούν για πολλά χρόνια και έχουν «συνδεθεί» μαζί της. Συνάμα, οι χρήστες της πλατφόρμας έχουν επίσης διαμορφώσει μια μικρή κοινότητα που θα ήταν καλό να συνεχίσει να υπάρχει. Θα έλεγα λοιπόν ότι αξίζει να το ξανασκεφτείτε. Εξάλλου η συνέχιση της λειτουργίας της πλατφόρμας εκτιμώ ότι δεν είναι ούτε χρονοβόρα ούτε κοστοβόρα για εσάς.
Επίσης κατά τη γνώμη μου ο Απρίλιος είναι πολύ κοντά.  Αν είναι να κλείσει εκτιμώ ότι πρέπει δώσετε τουλάχιστον 4 μήνες περιθώριο. Διαφορετικά πολλοί (αυτοί που συνδέονται σποραδικά) μπορεί να μην αντιληφθούν καν ότι έκλεισε και να χάσουν περιεχόμενο που έχουν μόνο εκεί. Συνάμα εκτιμώ ότι πρέπει να δώσετε οδηγίες για την αποθήκευση του υλικού. Η εξαγωγή δίνει ένα xml χωρίς κανένα xslt, άρα στη μορφή που δίνεται ένας χρήστης χωρίς τεχνικές γνώσεις δεν μπορεί να το αξιοποιήσει, ούτε καν για προσωπική ανάγνωση. Η αποθήκευση σε HTML είτε πρέπει να γίνει για κάθε post (κάτι πολύ χρονοβόρο), ή για τη συνολική σελίδα (άρα μέγιστο 127 αναρτήσεις), όμως στη 2η περίπτωση τα σχόλια των αναγνωστών (επειδή είναι συνεπτυγμένα) δεν φαίνονται και δεν αποθηκεύονται (άρα χάνονται).  Θα μπορούσατε έστω να προτείνετε έναν συγκεκριμένο website copier και με τι ρυθμίσεις μπορεί κάποιος να κατεβάσει όλο το blog σε δικό του χώρο ώστε να είναι λειτουργικό εκεί.  Εν κατακλείδι: νομίζω ότι το προσήκον είναι να δώσετε οδηγίες ώστε κάποιος χωρίς τεχνικές γνώσεις να μπορεί εύκολα και γρήγορα να αποθηκεύσει στο χώρο του  (α) όλες τις αναρτήσεις του blog του, (β) τα σχόλια των αναρτήσεων, (γ) η πλοήγηση βάσει ετικετών και ημερομηνιών να δουλεύει καλά στο τοπικό αντίγραφο.  (δεν ξέρω εάν υπάρχει και κάποιο standard format για blog exchange,  BlogForEver?). Νομίζω ότι όλοι μας πρέπει να προσπαθούμε ώστε  και ο ψηφιακός κόσμος να γίνεται καλύτερος με  κανόνες και σεβασμό.

Με εκτίμηση,
Γιάννης Τζίτζικας  (27/2/2018 )



ΥΓ: Η απάντηση που έλαβα  από την ομάδα του Pathfinder  (28/2/2018 )



2. Η Απάντηση ( 28/2/2018 )


Αγαπητέ κε. Τζίτζικα,
Ευχαριστούμε για την επικοινωνία με το τμήμα Τεχνικής Υποστήριξης των Υπηρεσιών του Pathfinder.gr και πριν από όλα, θέλουμε να εκφράσουμε τη λύπη μας για την όποια αναστάτωση ή ταλαιπωρία έχει προκαλέσει η ανακοίνωση απενεργοποίησης των Υπηρεσιών μας. 

Σας ευχαριστούμε θερμά για το ευγενές του σχολίου σας, καθώς και για τις προτάσεις που ευγενικά κάνατε, όσο αφορά τη διαδικασία απενεργοποίησης ειδικότερα της Υπηρεσίας των Blogs μας.

Αναγνωρίζουμε ότι έχει δημιουργηθεί μία όμορφη "γειτονιά", γύρω από τις Υπηρεσίες μας και δη, γύρω από τα Blogs μας και αυτή είναι μία από τις μεγαλύτερες "κατακτήσεις" και χαρές της εταιρείας μας, στα 20 χρόνια ύπαρξης του Pathfinder.gr.
Με το παρόν, σας ενημερώνουμε ότι η απενεργοποίηση των Υπηρεσιών μας θα πραγματοποιηθεί για μία σειρά παραγόντων που επιβάλλουν το χρονικό πλαίσιο στο οποίο καλούμαστε να λειτουργήσουμε. Μεταξύ αυτών και η από 25 Μαΐου 2018 εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, για την προστασία των φυσικών προσώπων έναντι της επεξεργασίας των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και για την ελεύθερη κυκλοφορία των δεδομένων αυτών (μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρο το κείμενο του Κανονισμού 2016/679 στα ελληνικά, εδώ). 
Η απενεργοποίηση των Υπηρεσιών μας γίνεται στα πλαίσια της συμμόρφωσης της εταιρείας μας με τον εν λόγω Κανονισμό και των διαδικασιών που αυτή επιφέρει και ως εκ τούτου, δεν μπορεί να δρομολογηθεί διαφορετικά, όσο αφορά τα χρονοδιαγράμματά της.
Αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες που μπορεί να προκύψουν, πρόθεσή μας είναι, σε κάθε περίπτωση, να βρισκόμαστε στο πλευρό των Μελών μας, όπως κάναμε πάντα, παρέχοντάς σας όποια βοήθεια μπορούμε, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων μας.
Σχετικά με την Υπηρεσία Blogs η οποία θα απενεργοποιηθεί στις 10 Απριλίου 2018, περισσότερες από 40 ημέρες από σήμερα και για την οποία προχωρήσατε σε προτάσεις, σας αναφέρουμε τα εξής:


  1. Όλοι οι διαχειριστές των Blogs μας θα λάβουν πολύ σύντομα προσωπικό e-mail, το οποίο θα τους ενημερώνει για την επικείμενη Απενεργοποίηση και θα περιέχει σχετικές πληροφορίες με την αποθήκευση των δεδομένων τους. Θα ακολουθήσουν κι άλλες υπενθυμίσεις, ώστε να ενημερωθούν άπαντες.
  2. Υπάρχει ήδη online σελίδα υποστήριξης (support.pathfinder.gr), μέσω της οποίας ενημερώνουμε τα μέλη και τους επισκέπτες μας και παρέχουμε απαντήσεις σε Συχνές Ερωτήσεις.
  3. Σχετικά alerts έχουν ήδη εμφανιστεί στις περισσότερες από τις Υπηρεσίες μας και προγραμματίζεται να εμφανιστούν σε όλες, μέχρι τη Δευτέρα 5 Μαρτίου
  4. Παρέχουμε μία αναλυτική περιγραφή της διαδικασίας αποθήκευσης, καθώς και εναλλακτικό τρόπο αποθήκευσης, στον σύνδεσμο: "Πώς μπορώ να αποθηκεύσω τα δεδομένα που διατηρώ στις υπηρεσίες του Pathfinder.gr που θα απενεργοποιηθούν;"
  5. Αναγνωρίζουμε ότι οι διαδικασίες εξαγωγής σε αρχεία XML και HTML δεν είναι οι πιο "φιλικές" για χρήστες χωρίς τεχνικές γνώσεις, ωστόσο είναι το μέγιστο που μπορούμε να παρέχουμε τεχνικά, με βάση τις δικές μας δυνατότητες. Είμαστε και θα είμαστε σε κάθε περίπτωση δίπλα στους χρήστες μας, για να αντιμετωπίσουμε κατά περίπτωση, τυχόν δυσκολίες.
  6. Δεν υπάρχει δυστυχώς πρότυπο για blog exchange το οποίο να γνωρίζουμε. Σχετικά, ακόμα και οι μεγαλύτεροι πάροχοι Blogging υπηρεσιών δεν παρέχουν XML αρχεία τα οποία μπορούν να γίνονται export από τον έναν και import στον άλλον. Κάθε πάροχος παρέχει αρχείο συμβατό μόνο με τη δική του υπηρεσία.
  7. Οι website copiers δημιουργούν τα ίδια προβλήματα για τον χειρισμό τους, σε χρήστες χωρίς τεχνικές γνώσεις. Όπως προαναφέραμε, σε περιπτώσεις όπου θα απαιτηθεί και μπορούμε, θα καθοδηγήσουμε τα Μέλη μας, για να τα διευκολύνουμε.
Καταλήγοντας, σημειώνουμε ότι συμφωνούμε απολύτως μαζί σας, ότι ο ψηφιακός κόσμος πρέπει να γίνεται όλο και καλύτερος και ότι σε αυτόν πρέπει να κυριαρχεί ο σεβασμός. Σε αυτήν την κατεύθυνση, θα τολμήσουμε να ζητήσουμε από εσάς, εάν γνωρίζετε κάποιο εργαλείο ή διαδικασία το οποίο πιστεύετε θα διευκόλυνε την προσπάθεια των Μελών μας να αποθηκεύσουν τα δεδομένα τους, να μας το επισημάνετε. Θα το κοιτάξουμε πολύ ευχαρίστως.
Ελπίζουμε τα παραπάνω να είναι βοηθητικά. Είμαστε πάντα στη διάθεσή σας για περαιτέρω διευκρινήσεις. Μη διστάσετε να επικοινωνήσετε ξανά μαζί μας, στο PathfinderServicesSupport@phaistosnetworks.gr.
Και πάλι, λυπούμαστε για την ταλαιπωρία και σας ευχαριστούμε για την εμπιστοσύνη που δείξατε στις Υπηρεσίες μας όλο αυτό το διάστημα.
Με εκτίμηση,
Pathfinder Services Support 



3. Τι τελικά έκανα για να κρατήσω αντίγραφο  ( 1/3/2018 )


Περιγράφεται  στην επόμενη ανάρτηση

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου